§ 7
Odstąpienie od umowy Konsumenta

Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo  odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od  dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.

Począwszy od 01.06.2020 r., prawo do odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie oraz wynikających z ustawy o prawach konsumenta przysługuje również osobie fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W związku z tym, gdy w ramach niniejszego paragrafu mowa jest o uprawnieniach Konsumenta, począwszy od 01.06.2020 r. uprawnienia te dotyczą również osoby spełniającej powyższe kryteria.
Zgodnie z art. 38 pkt 5) ustawy o prawach Konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo do zwrotu/wymiany, w której przedmiotem świadczenia jest produkt dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towarów będących wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów. Towar, którego wymiana/zwrot nie zostanie uznany będzie odesłany na koszt Konsumenta.
Towar do zwrotu prosimy pakować w sposób gwarantujący bezpieczeństwo jego zawartości, mając na uwadze wykluczenie uszkodzeń, aby produkty mogły trafić do sklepu w nienaruszonym stanie.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W przypadku bielizny zwrot rzeczy używanej będzie, ze względów higienicznych, traktowany jako znaczne zmniejszenie wartości rzeczy. Zwrot całej kwoty jest możliwy tylko wówczas, gdy towar nie nosi śladów użytkowania, jest pozbawiony zapachów (m.in. pot, perfumy), jest kompletny, ma oryginalne, niezerwane metki i nie został w żaden sposób zniszczony. Na przykład: konsument powinien jedynie przymierzać odzież, lecz nie powinien móc jej nosić. W związku z tym w okresie na odstąpienie od umowy konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je z należytą starannością. 

Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną.

Konsument  może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego pod adresem https://swiatbiustonoszy-brafitting.pl/regulamin/ jednak nie jest to obowiązkowe.    

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 

Konsument  ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.     

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

W  przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi  wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później  niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o  wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie  dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie    zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym  przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.

Jeżeli  Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od  Konsumenta  do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta  dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.